Sabtu, 4 Julai 2009

Guntaian mesej cerpen Sue Fee

Aku sememangnya tidak mahu menulis mengenai mesej yang ada dalam cerpen ini tapi, serasa hari ini mungkin turunnya kata-kata ini sekadar menselimuti kalbu yang terkadang bertanya.
Sebenarnya 'Sue Fee' sebuah cerpen yang epik penuh dengan kemisterian dunia ini. Konsep kehidupan Sue Fee adalah lakaran dunia ini yang cepat menjadikan kekecewaan itu sebagai Tuhan atas dasar ketuhanan pada diri sendiri atau lebih tepatnya ketaksuban pada diri sendiri. Watak utama(Zaid) dalam cerita ini lebih berunsurkan ketauhidan kepada tauhid yang 'sebenar'. Perbalahan ini andai diamati dapat kita lihat ianya begitu tenang dengan masing-masing menghormati antara satu sama lain.(Aku rasa 'Sue Fee' lebih bebas untuk dihuraikan oleh individu-individu yang membaca).

SUE FEE DIJADIKAN NOVEL...?
Aku mungkin mempertimbangkan. Boleh dipertimbangkan. Serasa aku waktu ini biarlah ia sekadar cerpen. Memang benar ramai di antara rakan-rakan aku menyuarakan pada aku agar cerpen ini disambung atau diepisodkan tapi, bagi aku biarlah ia sekadar di situ dulu. Bagi penulis seperti aku, aku berpuas hati dengan suara-suara yang mengatakan seolah 'tidak cukup'. Bagi keperibadian diri aku inilah yang dikatakan kejayaan dalam penulisan. Aku dapat menarik imaginasi manusia untuk menyentuh lebih lanjut kehidupan dunia. Mungkin ini da'wah...
Macam mana andai aku terbitkan cerpen Sue Fee tu dekat blog ni?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan