Khamis, 4 Februari 2010

Wasiat di langit




Pada tarikh 1 Februari malam 2 Februari 2010, aku telah dikejutkan dengan panggilan talifon dari kawan abangku yang menalifon abang. Sewaktu itu aku sedang duduk di sebelah abang di dalam kereta. Kawan abangku menyampaikan pesan kepadaku kerana mungkin dia tahu aku agak berminat dalam pengkajian tentang alam untuk aku mendonggak seketika ke langit bagi manyaksikan bulan pada waktu itu. Jam di dalam kereta menunjukkan kira-kira pukul 10:10. Bagiku fenomena di zahir mataku adalah fenomena biasa. Kawan abang aku cuba mengesahkan keadaan di Johor kerana dia sedang menetap di Shah Alam. Bagi kawan abang aku pandanganku mewakili pandangan manusia yang menetap di Johor justeru dia agak risau entah apa yang akan berlaku kemungkinan hanya di Shah Alam semena.
Fenomena mungkin gila, tapi agak menarik untuk umum ketahui. Aku dikhabarkan pada waktu itu bulan penuh dan berwarna merah Marikh. Argh, fenomena bulan berwarna merah. Aku agak terkejut, apa yang berlaku?
Sehingga hari ini, masih tidak ada kenyataan dari NASA, ESTI atau mana-mana akademi mengenai fenomena ini. Samalah juga fenomena yang berlaku pada tahun lepas yakni fenomena gerhana sebanyak tiga kali berpasangan antara bulan dan matahari. Cuba kita lihat mengikut Hadith di mana telah disabdakan pada kita(Umat Islam) yang mana sepuluh tanda besar kiamat dan salah satunya adalah gerhana di timur dan barat. Melalui fenomena bulan merah pula. Kemungkinannya ini berkait kuat dengan keadaan fenomena kepincangan yang berlaku di bima sakti. Aku makin kebuntuan mengkaji. Aku harapkan semua yang membaca artikel ini lekaslah mengambil tahu tentang fenomena alam sekarang. Sesiapa yang berminat untuk mengkaji lanjut tentang perkara ini, nantikan pada pagi 8 Februari 2010 ini di mana bintang Antares antara bintang yang terbesar di legaran bima sakti yang berukuran 800 kali jejari matahari dijangka akan timbul di langit pada pukul 2.35 pagi.
Khazanah Kekasih Adikara...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan