Isnin, 25 Januari 2010

Hari yang letih

Hari ini aku dikerahkan dengan kekabutan si kantong daya. Aku tak dapat nak menceritakan banyak hari ini. Cuma hari ini aku ada pasti, pagi nanti ada sang suria yang akan menyinari seluruh alam.
Ada kawan-kawan aku bertanya padaku mengenai pendirian aku tentang peristiwa kemangkatan Sultan Johor baru-baru ini(aku orang selatan). Kawan-kawan aku bertanyakan atas titik perkara pengajaran. Ayuhlah kita cuba hayati dan kongsi bersama. Seorang Sultan masih juga akan bertemu ajal apalagi kita yang tidak punya apa.
Aku hadamkan perkara ini kepada kawan-kawanku. Kematian itu 'pasti' tidak ada yang kekal melainkan Allah SWT.
Al Fatihah kepada DYTM Sultan Johor Darul Takzim.

'Asal bayang pulang di hujung kaki
pabila mentari melambai pergi
asal sinar bersatu menjadi seni
pabila langit bertemu bumi'
Amni Jagat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan